Samsung e irelevant în piața de purtabile: Fitbit dă tonul

de: Alexandru Puiu
05 12. 2015

După mai multe lansări fără o rată de adopție impresionantă, Samsung se pare că nu face bani din purtabile, în timp ce Fitbit se află pe primul loc.

Per ansamblu, este evident pentru oricine că brățările inteligente și smartwatch-urile tind să fie adoptate la scară largă. Asta nu înseamnă nici pe departe însă că toți producătorii care activează în acest domeniu câștigă sume considerabile de bani. La fiecare câteva luni apare un nou studiu care atestă faptul că, în realitate, piața se rezumă la doar câțiva jucători importanți. 

Cel mai recent studiu al celor de la IDC, pentru cel de-al treilea trimestru fiscal din 2015, reconfirmă poziția de lider detașat a Fitbit. În doar 3 luni, a vândut 4,7 milioane de brățări inteligente pentru a dobândi 22% din piață. Un rol important în creșterea celor de la Fitbit este derivat și din comenzile unor companii care activează în cu totul alte domenii și care au optat pentru dotarea angajaților cu astfel de dispozitive. Target, de exemplu, a făcut comandă pentru 335.000 de brățări.

Apple, care nu are încă un an de când activează pe piața de purtabile, ocupă poziția a doua cu 3,9 milioane de unități vândute. În contextul în care Apple Watch nu se vinde încă pe întregul mapamond, este evident că nu se va potoli prea curând creșterea. Pe ultimul loc de pe podium se află Xiaomi cu 3,7 milioane de brățări smart vândute de tip Mi Band, aproape exclusiv, pe teritoriul Chinei, obținând la final 17% din piață. Ca fapt divers, în doar 12 luni, în acest domeniu, Xiaomi a înregistrat o creștere de 815%.

Pe poziția a patra în top se află Garmin, datorită liniei sale de ceasuri sportive și alte gadgeturi purtabile care devin din ce în ce mai numearoase la fiecare câteva luni. XTC, o companie necunoscută în afara Asiei, ocupă poziția a cincea, cu 100.000 de unități vândute mai mult decât Samsung. În contextul în care XTC are pe piață un singur produs, Y01, un ceas cu telefon pentru copii, înfrângerea înregistrată de Samsung este și mai dureroasă.

Pe viitor, rămâne să vedem cât de mare este puterea de creștere a celor de la Xiaomi și cât de mulți își vor investi banii câștigați cu greu într-un smartwatch de top Gear S2.